torsdag 20 december 2018

Sista arbetsdagen innan stressen tar vid

Nu är det den sista arbetsdagen innan Jul, sedan börjar julruschen för mig (och alla andra oorganiserade och försenade shoppare).

I det stora hela har jag klart för mig vad jag ska köpa och till vem, bara inte var. Vissa klappar är avklarade via nätet och de flesta av dessa har dessutom redan landat i brevlådan, men inte alla.

Årets julklapp utses årligen av Svensk Handel och för 2018 blev det "Det Återvunna Plagget". Kommer jag handla second-hand kläder till Jul? Aldrig i livet! Det skulle verkligen inte falla mig in,  inte heller vill jag ha några begagnade kläder. OK, omodernt av mig kanske, men sådan är jag och det tänker jag inte skämmas för. Nog kan jag köpa ett bord på loppis eller en stol på någon auktion, men just kläder känns inte helt OK.

Däremot har jag lite andra idéer om vad som skulle kunna vara årets julklapp och för mig så heter nyckeln innovation och nytänkande!

Varför inte ett spandexöverdrag till resväskan med ditt alldeles egna nylle på? Du lär ju aldrig mer ta fel väska vid bandet på flygplatsen om du får denna i julklapp. Finns i 3 storlekar och kostar sisådär 300-500:-



Om ditt problem inte är att ta rätt väska från bagagebandet, utan att du tycker att det är drygt att släpa hem allt skräp du köpt på semestern, så kan du ju önska dig en robotväska som följer dig slaviskt. Tyvärr inte helt gratis (ännu). Den  går loss på ca $800 just nu men blir säkert billigare varje år.


Om du iaf ska ut och resa så kan det vara skönt att sova gott på planet och då rekommenderar jag en sådan här mojäng. En hängmatta för huvudet. Nog är sömnen värd 250:- allt?!

 

Nu ska jag iaf sätta igång och rimma till alla julklappar, både köpta och planerade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar