onsdag 4 juli 2018

Skenstafestivalen 2018

Gå in på länken till hemsidan och ta en liten titt:


Varför alla dessa kaniner, undrar du säkert, men som det står längst ner på 1:a sidan:

"Kaniner är omtänksamma, sociala varelser som varken äter eller exploaterar andra levande ting. Dom är också snabba, gulliga och har högt EQ. Dom är precis så som vi människor egentligen skulle kunna vara."

Tänk att en så "stor" liten festival kan anordnas i pyttelilla Skenshyttan! Häftigt!

Och jag bakar och bakar..... Hittills har det blivit följande:
1 långpanna Brownie
1 långpanna  Citronrutor (testar för att se om de blir bra....) ;-)
4 långpannor Kärleksmums
3 långpannor Silviakaka
3 långpannor Morotskaka
4 st Citronkladdkaka
2 st lyxig Chokladkladdkaka
2 st Chokladkladdkaka med Chokladmynta och Chili
samt en drös Kolakakor... och mer ska det bli!


Jag har tagit för vana att baka 2-3 kakor varje morgon och är oftast klar innan 8:00. De ni! Här ligger jag inte på sofflocket och käkar praliner, utan jag är uppe innan tuppen och i full gång innan han ens hinner kliva upp ur sänghalmen.


Men, jag klagar inte! Jag har ju dessutom hunnit  med att vara social med både vänner och familj och häromsistens så var min kusin Agneta här i 2 nätter och så som  det alltid är med mig och min kusin, så brukar besöken gå i ett kulinariskt tecken.

Strutsburgare på Sahlins Strutsfarm

Dekadent goda pancakes med maplesyrup

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar