torsdag 26 juli 2018

Livet bara rullar på

Bockarna på min att göra-lista lyser med sin frånvaro. Vette katten hur man ska få ihop energi till allt man borde göra med denna tropiska värme både natt och dag.

Lite, lite blir gjort iaf, men inte i den önskvärda takten. Häromdagen hade jag en (i princip) heldag med mitt minst älskade verktyg: trimmern. Nog vet jag att bönderna har enorma problem eftersom inget växer i denna hetta, men ack, så är det inte hemma hos mig. Ogräs och sly mår alldeles galant på udden (tyvärr). Efter att ha trimmat stora delar av min udde, gick jag berserk med grensax och sekatör och fyllde ett helt släp med oönskad grönska. Jag är långt ifrån klar, men sakta men säkert blir det snyggare och snyggare.


Före....

...och efter.  Även all sly är numera puts veck!


Igår hade jag besök av min "lilla" kusin Eva (hon är ju hela 5 dagar yngre än mig och det får jag minsann höra lite då och då). Vi åt en härlig middag i den gassande kvällssolen på altanen och satt och babblade fram till småtimmarna. När Eva vaknade så kom hon ut, iklädd bikini, och plumsade ner i sjön. Hon simmade över till andra sidan och tillbaka. Det fick bli dagens inspirationskälla, tänkte jag. :-)

Med detta färskt i minne har jag varit ute på båttur med mina kompanjoner idag, vilket också var premiär för Mini som skötte sig suveränt i båten, och sedan det första doppet i sjön på måååånga år, iof iklädd bikini och foppatofflor, men ändåVik hädan alla ormjävlar!




Sedan funderade jag ett tag på om jag skulle försöka vara lite mer effektiv under eftermiddagen, men när jag tittade upp, så stod svaret skrivet i skyn!


Jag vill ju inte bråka med "hon däruppe" så nu ska jag ägna resten av dagen åt att vattna min gräsmatta som verkar ha antagit en något gulaktig nyans, lyssna på en ljudbok, sola och njuta. Det är inte ett dugg synd om mig vill jag lova. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar