torsdag 12 juli 2018

Dagens program

Nu är bakningen avslutad för denna gång och troligen för lång tid framöver. Om ja inte ser vetemjöl, smör, ägg, florsocker osv fram till Jul så vore det alldeles för snart.

Inget glutenfritt, laktosfritt el dyl så långt ögat når!

Bakningen har förvisso gått väldigt bra, och det blev enorma mängder bakverk (inte en enda bränd långpanna!), så jag hoppas att de säljer allt och tjänar en rejäl hacka. Personligen har jag bara sparat några kanter i ett par plastbukar i frysen, märkta "Kaksnuttar", och har i princip inte smakat på något alls.

Gårdagens leverans, lika mycket idag...
Vad ska jag göra nu då? Jo, allt jag har förträngt under de första veckornas semester. Tänkt rensa rabatterna t.ex. Tror att det kommer växa bättre om jag gör mig av med allt skräp som har helt tagit överhand. Jag frösådde ringblommor i våras, och de har knappt kommit upp, stackarna. Den enda som blommar och frodas är en finfin smitare som hamnade på komposthögen!

Vildvuxen och lycklig blomma

Robban sköter gräsmattan på ett makalöst bra sätt, och nu syns i princip inga ränder mellan gräsrullarna som vi la ut för några veckor sedan. Han klipper dagtid och jag vattnar kvällstid. Teamwork på hög nivå och en välplacerad investering kan  jag tycka.

Något annat som jag måste ta tag i är att lära mig fiska! Nog vet jag hur man gör, men är inte så förtjust i att hänga på dessa slemmiga, sprattlande maskar på kroken. Men men, jag har gjort det förut och ska överkomma min motvilja och göra det igen. Samtidigt så klagar jag INTE när världens bästa granne kommer över med färdigmetade (och DÖDA) fiskar! Mums!

Rejäla och enastående goda firrar!

Planen för dagen är:
- bakverksleverans
- hundpromenad deluxe
- snabb shopping i Borlänge
...och sedan ska grinden låsas och Catrine ska fläka ut kroppen, iklädd bikini, på en solstol. Vill ju inte att sommarturisterna kommer inklampandes för att se vad Greken på Udden håller på med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar