onsdag 18 juli 2018

Trygghet

Att ha 2st schäfrar inger en stor trygghet vill jag lova. Att bo så här på bonnvischan är inte alltid så "säkert". Det händer lite då och då att det kommer bilar som vänder utanför min grind sent på kvälen (där vägen ändå tar slut), folk som "fiskar" på motsatta sidan sjön trots att det är oländig terräng och lite annat smått och gott. Ikväll var det en båt med en fiskare som fiskade precis utanför min brygga! Jag har aldrig sett varken båten eller fiskare tidigare... och 22:30? Mmmmmm... skumt!


Då är det skönt med 2 st schäfrar vill jag lova! Det är bara att skicka ut flickorna för att markera revir! De slänger sig in i uppgiften och skäller skarpt! OM nu det skulle vara någon som är ute och kollar  läget, så kan de tokglömma att komma på besök hos greken på udden.


Jag vet att Icci (och  troligen även Mini) skulle offra sina liv för mig, så för faaan, kom du bara!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar