onsdag 18 juli 2018

Semestern på udden

Semestern på udden fortsätter och fortsätter. Hur härligt som helst! Jag älskar att slippa kolla väderrapporter för att veta hur jag ska klä mig från den ena dagen till den andra, utan sätter helt sonika på mig bikini/baddräkt, eventuellt med shorts och linne till att börja med, men så småningom så ryker de senare plaggen (så länge grinden är låst dvs). ;-)

Vad gör jag då hela dagen kan man ju undra. Hur får jag tiden att gå? På bästa möjliga sätt, enligt mig själv! Efter att ha läst precis alla tidningar som finns mellan... tja 05:00 och 07:00, eller snarare, de som är av intresse (både nationella och internationella), samt ja, jag erkänner, även SMHI, YR & Klart, så kopplar jag in hörlurarna i öronen och sätter på en ljudbok. Ljudböckerna är ju 10-12 timmar långa, och det fantastiska är ju att jag kan både "läsa en bok" samtidigt som jag har händerna fria och kan baka, laga mat, promenera med hundarna eller påta i trädgården. Hur fiffigt som helst. Det enda kravet är egentligen att jag har en ficka för att stoppa ner mobilen i, men det finns även andra lösningar på det....


Idag uppstod ett litet problem dock. När jag kopplade in hörlurarna kände jag en tämligen obehaglig smärta i ena örat och trodde först att jag hade fått skavsår, men ack.. det var en finne! HAHAHA! Troligtvis så har denna smärtsamma lilla grej uppkommit från värmen av plastlurarna i öronen i samband med den sanslösa värmen. Nu är jag så att säga en "enöring" de närmaste dagarna.


Just idag, avbröts min ganska ensliga tillvaro med finfrämmande av sonen med sambo Annie, utomordentligt god lunch på Sahlins Strutsfarm som min kära mor bjöd på, samt efterföljande go'fika  med hela sällskapet på udden, inklusive vår gamla familjevän Gunilla. Jag fick även hjälp av supermannan Marcus att räta upp bryggan som isen lagt på sniskan. Guld värt!


Nu stundar kvällen, och ett rejält regnoväder (nä, regnväder heter det, inte oväder!) drog förbi som innebär att gräsmattan dessutom är färdigvattnad ovanifrån.

Dagens middag? När man bor på bonnvischan har man ju inte möjlighet att ringa Onlinepizza.se och beställa käk, då är det väl en himla tur att man har världens bästa granne som fixat kvällsmat åt en... 2,3  KILO kvällsmat! Oj vad jag ska frossa (och även fixa ett gäng matlådor nu när frysarna är tömd på bakverk och det återigen finns gott om plats)! MUMS!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar