söndag 15 juli 2018

Makalös semester!

Jojo, det är fruktansvärt synd om både djur och bönder, det erkänner jag frivilligt, men dock inte synd om MIG! Jag köper svenskt kött, mer kan jag tyvärr inte göra för dem.

Mina 6 veckors semester har blivit reducerade till 5 1/2  men det kan jag leva med så som vädret är. Hade jag haft 5 1/2 veckors semester förra sommaren hade jag nog varit beredd att begå harakiri! Då fick jag kolla på termometern varje morgon och anpassa mig: shorts och T-shirt eller jeans, fleecetröja och yllestrumpor.


Nu  vaknar jag lite småfrusen i svinottan, ca kl 05:00, och måste stänga av min fantastiska AC innan jag kliver upp. Varför har inte alla människor en AC? Världens bästa uppfinning ju! Sedan är det på med bikini och dagen drar igång. Egentligen är jag inte särskilt förtjust i att springa runt i enbart bikini, inte ens på stranden, men sedan jag "låste" min grind känner jag mig trygg här på udden, med magen guppandes och låren som dallrar. Hahaha!


Idag fick det bli lite lyxlunch, och jag drog fram fars gamla grillvagn och grillade lite av varje: oxfilé, fläskfilé, haloumi, majs, zucchini och ett foliepaket med färskpotatis, lök och smör. Till det blev det en härlig sallad och Nationshoppning från Falsterbo! Får man må så här bra utan att åka på extra skatt?




Lite nytta har jag även gjort och vovvarna fick sig en långprommis på sisådär 4 km i värsta värmen mitt på dagen. De var tämligen möra efter halva streckan och mot slutet så fick jag nästan släpa dem till bilen. Ett uppiggande bad fick det bli vid hemkomsten (för dem, inte för mig).

Vem är vem? ;-)

"Ska vi bada?" .... Sedan  PLUMS!!!

Nu har jag även passat på att baka lite till MIG. Jag har ju ägnat de först semesterveckorna till att baka till den där festivalen, och kom på att jag kanske också skulle ha något bakverk i frysen. Det blev liksom lite tomt när jag hade levererat allt... Sagt o gjort!

Paradnumret: morotskaka!
Robban har gjort sitt för idag och jag avslutar denna (återigen) fantastiska dag med att vattna min finfina gräsmatta. Om jag nu måste leva på vatten o bröd ett tag framöver, så har det varit så otroligt värt det med tanke på hur fint det har blivit. Jag njuter i fulla drag, varje dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar