lördag 21 juli 2018

Att göra-lista

Jag måste erkänna att jag är väldigt lat denna semester, men nu ska jag sätta lite snurr på tillvaron. Det första jag måste ta tag i är att skriva en "Att göra-lista." Hur det än är, så känns det alltid bra när man har en lista och kan pricka av saker efter hand.

Ganska högt upp på min lista står det att jag ska uppdatera matbloggen med alla bakverk som jag jobbade med i början på semestern. Sagt och gjort. Check!

Kladdkaka med chokladmynta & chili
Äppelrutor
Silviakaka
Citronrutor
Kärleksmums

Visst fattar jag att de flesta redan har ett recept på t.ex. kärleksmums, men nu vet jag iaf var jag har lagt mitt recept och slipper leta nästa gång jag ska baka! Haha! Dessutom så är de här recepten rejält beprövade i mitt kök denna sommar kan jag lova.

Sedan bär det iväg till Clas Ohlson idag, för Robban har käkat upp sitt staket, dvs klippt av avgränsningsvajern så att han höll på att trilla ner i plurret igår. Det är sådant som kan hända när vajern inte är nedgrävd och hundarna hade slitet upp den någon centimeter, men det är lätt att lösa med skarvkopplingar. Detta har dock inneburit att gräset bara blev lite klippt igår, och det syns faktiskt, framförallt på svamparna. Tyvärr är det knappast kantareller vi talar om....


Jag tror att jag ska fuska lite och även skriva upp "montering av bromsfälla" på min Att göra-lista, även om jag gjorde det igår. Det känns ju som en mycket viktig grej att ha gjort. Ikväll ska jag nog ta mig en titt och se om det blivit någon fångst. 500:- är en mycket bra investering om den funkar så som det är tänkt.



Nu står det iaf frukost & dusch på listan, så så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar