torsdag 28 juni 2018

Carpe diem

Så som det står, så gäller det verkligen att fånga dagen! Nu hade jag iof inte tänkt fånga den riktigt så här tidigt (03:45), men Icci var av en annan åsikt, så det var bara att gilla läget. Jag är alltid tidigt  uppe på morgonen, men idag var nog lite i tidigaste laget.




Även igår var en tidig morgon och då passade jag på att ta vara på tiden vill jag lova. I ett svagt ögonblick (jag är ju människan som inte kan säga "nej") sa jag "ja" till att baka åt Skenstafestivalen som går av stapeln här den 11-12/7. De räknar med sisådär 800 besökare på två dagar, samt ungefär 120 funktionärer och medverkande per dag. Det var ett tag sedan jag blev tillfrågad, och tänkte då att jag hade ju gott om tid på mig, och det var ju bara att baka varje gång jag var ledig och det regnade... tänkte jag. Det enda problemet har varit att det har i princip inte regnat sedan dess. Nu är jag iaf i full gång och igår var jag höjden av effektivitet!


Med så många år "i  branchen" (dvs cateringbranschen) så har jag en tämligen välutvecklad simultanförmåga, och körde dubbelt upp hela morgonen, dessemellan låg jag utsträckt på en solstol och väntade på att timern skulle ringa och säga till mig att kolla ugnen.



Resultatet blev riktigt bra, även om det bara är en flugskit i kosmos.
- 2 långpannor med kärleksmums
- 1 långpanna Silviakaka
- 2 citronkladdkakor
- ca 50 st kolakakor
- 1 hyfsad solbränna

Jag tänkte fortsätta idag med Brownies och lite annat smått och gott, samt även åka till Avesta för att besöka Vårdcentralen, klippa mig och dessutom träffa min kusin/revisor. Fullt ös dvs, och nu kör vi igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar