fredag 13 juli 2018

04:11

04:11, vad är det? Jo, det är då Icci kommer på att hon är akut bajsnödig! När Icci blir nödig på natten/morgonen så är det inget att ta fel på. Hon hoppar upp i sängen (där hon normalt aldrig befinner sig) och gör 4-fotade studsar på min sovande kropp. Hon slänger sig över mig, med alla sina 30+ kilon och "pratar" högljutt rakt i mitt ansikte. Det finns inget alternativ än att gå upp. NU!

Efter att hundarna hade rastat sig, tyckte jag nog att det var aningens tidigt, så jag kröp ner i sängen igen. Vad skulle jag annars göra vid denna okristliga tid? Caddy hängde med tillbaka till sänghalmen och hundarna la sig till rätta. Då kommer nästa störning. En fluga. Varför i hela friden måste det alltid vara bara en ljudlig och envis fluga som prompt ska sitta på min näsa eller i mitt öra? Det är nog bland  det värsta som finns, faktiskt värre än  Iccis studsande! Så småningom insåg jag att jag var så  illa tvungen att kliva upp och slå ihjäl  fanskapet. Sagt och gjort, och flugan är död och jag är klarvaken. *suck*

Nu har jag hunnit läsa alla tidningar, betalat alla räkningar och ska göra mig en härlig Frittata innan jag åker till återvinningen i Säter med ett släp lastat med skräp. Om jag är extra duktig så kanske det blir fler vändor, men det återstår att se.

Favoritfrukosten: Frittata

Carpe diem, mina vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar