fredag 10 augusti 2018

Domedagen

I förrgår stod jag i köket och paketerade 10 liter blåbär, när hela helvetet brakade loss. Nog hade jag sett att himlen mörknade bortöver och jag hade tom tagit in dynorna från utemöblerna ifall det skulle komma en regnskur, men det som kom kunde jag aldrig i min vildaste fantasi ana.


Jag hann nätt och jämt kasta mig från köket till vardagsrummet och dra igen ytterdörren när stormen slog till med full kraft. På sekunder flög det möbler, krukor och andra lösa föremål åt alla håll. Regnet piskade mot alla fönster, sjön virvlade och blixtar slog ned runt omkring mig. Det var så obehagligt så att jag trodde att min sista stund var kommen.

Strömmen gick och jag vankade av och an i mörkret och ställde faktiskt fram brandsläckaren vid ytterdörren. Tack o lov så brydde sig inte hundarna det minsta.

Ingen ström, inget bredband och givetvis ingen TV.

Det tog inte lång tid, men det kändes som en evighet. När stormen (tromben?) drog vidare gick jag ut och tittade på förödelsen.

Staketet nerblåst

Min vackra björk nerblåst

En rejält stor rotvälta


Nu har jag fått lite merarbete som jag har påbörjat lite smått. Hittills har jag bara hunnit kvista av min vackra björk, men i helgen ska jag göra resten av jobbet med motorsåg. Jävla skit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar