lördag 16 december 2017

Ledig? Mnja, från jobbet kanske....

Igår var jag och Danai iväg ner till Örebro för att hjälpa Marcelos och Annie att flytta till sitt nya lilla hus.

Lite häftigt är det väl att jag, Danai och Marcelos har varsitt hus, men ingen av oss har en gatuadress. I Marcelos fall så heter det bara Banvaktarstugan i Bälsås, och ligger 10 minuter från ett mycket trevligt litet samhälle som heter Fjugesta, ca 2,5-3 mil utanför Örebro.



Jag kom hem ganska sent igår, så den dagen var det inte så mycket mer att säga om.

Idag när jag vaknade upptäckte jag att det hade kommit ytterligare 10 cm snö, så det var bara att bege mig ut och skotta. Helt OK jobb enligt mig, trots att det var lite tungt idag då kvicksilvret låg kring 0.

Jag hade en ganska gedigen arbetslista idag, men har lyckats beta av det mesta.


  • Skotta: Check!



  • Fixa elstängslet som ligger delvis begravd under snön: Japp!
  • Sätta upp ytterbelysningen och innerbelysning: Fixat!


Det här är en liten granbock som jag har virat en ljusslinga runt!
  • Tvätta några maskiner: En tvätt är klar och upphängd.
  • Dammsuga och tvätta golv: Inte helt....
  • Storrengöring av kattavdelningen: Jajamen!
  • Fixa min motorvärmare som inte verkar fungera prickfritt: Lagat!
  • Testa om min övervakningskamera fungerar i hundhuset: Funkar kalasbra!


ALLT blev gjort, iaf delvis. Det enda som jag ska fortsätta med imorgon är golvvården, då det är ganska många kvadratmeter att dammsuga och tvätta.

Slängde även ihop en syndigt dekadent Rocky Road chokladhistoria, och receptet kommer inom kort på matbloggen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar