onsdag 6 december 2017

Ingen dag är den andra lik

Det som är roligt med mitt nya jobb är att jag aldrig vet vad en dag kommer att innebära. Igår hade jag inga lektioner alls, utan höll på med non-stop administration, och dagen gick oerhört fort vill jag lova!

Några elever sjukanmälde sig, några hade tappat bort sina buss/tågkort och lite annat smått och gott som jag gör varje dag. Sedan gjorde jag iordning 144 (!) kursutvärderingar som eleverna ska fylla i, dvs 1 kursutvärdering för varje kurs som finns på hela gymnasiet och det tog mer eller mindre hela dagen.

Det var ett himla plockande, checkande,  dubbelkollande för mig som är ny med alla dessa märkliga förkortningar som är i princip ofattbara än så länge: Dattek1a, Konstartsam, Mekatron, Muprod, Supphemserv, Nätvtek, Gränssndes och givetvis inte at förglömma Gränssndes3D... Detta är bara ett litet axplock, och nej, jag har inte glömt bort vokalerna. Även om jag numera känner igen de flesta förkortningarna, så har jag igen aning om vad de betyder (än).

Idag är en ny dag och idag ska jag dessutom hinna med att vara vikarie i Sv1, Sv2 och Sv3, men det ska nog gå vägen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar