torsdag 14 december 2017

Big brother is watching

Ibland kan man känna sig riktigt nöjd med sig själv, och just nu infinner sig denna känsla i min gamla kropp. Jag har oerhört dåligt samvete som lämnar vovvarna i hundgården medan jag jobbar, jag är ju så bortskämd med dagmatte. Jag vet att många hundar bor 24/7 i en hundgård, men dessa pärlor är ju faktiskt inte vanliga hundar, utan mina älsklingar!


Jag tycker att jag har fått till det riktigt bra därute iaf. Mini har en benägenhet att riva ut all inredning i deras hundhus, så nu har jag grejat lite mer med den. Jag har lagt in en STOR lurvig matta i hundhuset, samt diverse trasmattor och hallmattor, men hon kan absolut inte få ut den stora mattan ur hundluckan, så den blir kvar därinne. 5 poäng till matte.

Jag har installerat en byggfläkt och satt fast den med buntband nästan i takhöjd, så den når hon inte. 5 poäng till till matte.

Jag har även satt upp en stark batteridriven lampa med rörelsedetektor, så det lyser när de är inomhus. Inga sladdar som kan gnagas av heller. Ytterligare 5 poäng till mig.

Slutligen så har jag köpt och installerat en liten kamera som är kopplat till mitt Verisure larm och med den så kan jag ta kort på hundgården och se vad som pågår. Klockrent och en riktig 10 poängare.

Det lyser i hundhuset tidigt på morgonen, så jag vet att de är inne.

Tror de har hört grannen komma eller åka

Inga hundar ute. Bra!
Slambilen är här och gubbarna letar efter tanken...
Japp, de hittade den! Jippi!
Nu funderar jag även på att sätta upp en liten kamera inne i hundhuset. Skulle vara kul att se vad de pysslar med därinne om dagarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar