onsdag 20 december 2017

Another day, another dollar

Ibland när jag kommer hem så undrar jag hur och var dagen tog vägen. När jag tänker efter så tycker jag inte att jag har gjort något särskilt, bara lite småsaker, så idag tänkte jag faktiskt sätta mig ner och rada upp det:

  • Jag började med att sätta på kaffe direkt på morgonen. Vi har en STOR bryggare som tar 2,2 l vatten och 21 skopor kaffe. Det går åt ett antal termosar varje dag.
  • Jag lyssnade av telefonsvararen och registrerade alla sjuka eller frånvarande elever i vårt datasystem. Ibland måste jag vara en mästerdetektiv för att klura ut vem som är anmäld.
  • Jag skickade ut sisådär 40 email till elever som fick hämta upp nya huvtröjor med skolloggan hos mig och delade givetvis även ut dessa under dagen.
  • Jag sorterade fjolårets betyg i personnummerordning (MASSOR med betyg) och åkte iväg med kartongen till Borlänge kommuns arkiv.
  • Jag samlade in tidsrapporter för december för alla lärare som är lediga resten av månaden.
  • Jag gjorde iordning ett 20-tal godispåsar till fiskdammen som vi ska ha för alla barn på vår julfest på fredag. Notera även att det är bara jag som kan anlitas till detta viktiga uppdrag, eftersom jag själv inte äter godis. Ingen annan är betrodd. Hahaha!
  • Jag rapporterade in elever till CSN som kommer bli av med sitt studiebidrag pga skolk.
  • Jag hade kontakt med några föräldrar om deras telningar som inte sköter sig.


.... och mycket mer! Det här var bara fram till lunch. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar