måndag 11 juni 2018

Projekt, projekt, projekt

Nu har studenterna tagit studenten och resten av eleverna har fått sommarlov, dvs förutom några få som har blivit beviljade sommarskola. Sommarskola är inte riktigt så farligt som det låter, utan snarare en hjälp på traven för de elever som behöver "det där lilla extra" och består endast av 5 halvdagar denna vecka.

På hemmafronten avlöser projekten varandra. Det var väl egentligen inte tänkta att allt detta skulle hända just precis nu, men det ena ledde liksom till det andra och tja,  jag kommer leva på vatten och bröd lång, lång tid framöver. Men vad gör det om man lever sin dröm och på det vackraste stället på jordklotet?

Efter att min "playa" blev klar så sålde jag gäststugan som jag inte använder. Varför samla på saker (byggnader?) som man varken behöver eller vill ha? Den har nu flyttat till Torsby i Värmland och jag hoppas få bilder på den när den väl har kommit på plats. I dess ställe ska det så småningom stå ett grillhus,  men det får jag nog vänta lite med.


Sedan kom min gamla "hustomte" Svenne hit för att uträtta vissa "små" arbeten. Det största av dessa små arbeten var att sätta ihop mitt växthus som jag köpte ifjol, men serru där gick han bet. Att bygga ett hus, kakla ett badrum eller dra nya elledningar är tydligen ingen match, men växthus? Nix! Han kom så långt att han har gjutit 6 st plintar och satt ihop den nedre delen av ramen, sedan tog det stopp och så här ser det ut nu. *suck* The greenhouse from hell! Nu har jag ringt en lokal byggfirma för att fortsätta  arbetet. Surt.


Vidare så har jag (nästan) fått en fantastiskt vacker stenlagd uteplats och jag ler som en lallande fåne varje gång jag tittar på den. Jag kan verkligen inte fatta hur annorlunda det ser ut och hur snyggt det blev. Lite detaljer kvar, så är det klart att användas.


Nu återstår bara 7 arbetsdagar innan mina 6 lediga veckor inleds, och 2 av dessa dagar är dessutom på Hotel Green i Tällberg. Det hela känns helt magiskt och det enda orosmomentet är om sommaren  precis har dragit förbi och det blir höstrusk igen så som förra sommaren. Det återstår att se, men även där finns det en lite positiv sida. Jag ska nämligen baka för sisådär 1,200 personer och har svårt att vara inomhus när solen skiner. Mer om det en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar