torsdag 14 juni 2018

ZZzzzzz.....

Den värsta typen av arbetsdag, är en lugn arbetsdag, och just nu är det lugnt - toklugnt faktiskt.

Jag gillar ju att ha många bollar i luften och det händer sällan eller aldrig att jag glömmer något eller inte utför något före den förutbestämda tiden. Däremot så har jag svårt att få ändan ur vagnen  när det är stiltje.

Mitt kontor ska helst vara lite som T-Centalen med folk som springer ut och in och ber om hjälp med allt mellan himmel och jord. Telefonen ska helst ringa konstant. Email får gärna dimpa ner i inkorgen ideligen under dagens gång. Det enda jag varken behöver eller vill ha, är andrum. Det är då allt stannar upp och inte ens de "tråkiga, vardagliga" sysslorna blir gjorda. Eller jo, visst blir de gjorda, men det tar tid och är så vansinnigt tråkigt.

Jag vet inte hur jag ska få dagen att gå idag, och kommer på mig själv med att ideligen titta på klockan, något som jag har hållit på med sedan kl 7:30.... *GÄÄÄÄSP* Visst gör jag saker, men eftersom eleverna (förutom an handfull som går på "sommarskola") har sommarlov, så är det väldigt tyst och tomt på skolan.

Men, men, på måndag och tisdag ska vi vara på Green Hotell i Tällberg för 2-dagars konferens och sedan är det bara EN arbetsdag kvar (tror jag).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar