måndag 25 juni 2018

Vacation!

Idag börjar min mycket efterlängtade semester! Tjohooo! Iof ska jag in och jobba någon dag denna vecka, men jag vet inte vilken dag det blir ännu, men det kan jag väl bjuda på då jag har hela 6 veckors ledighet. ;-)

Greken på udden mår oförskämt bra och trivs så bra med livet i stillhet. De flesta av mina projekt är avklarade, och nu återstår de mindre roliga projekten. Det största (och tråkigaste) är att köra sopor till tippen. BLÄH! Jag har lyckats samla på mig en hel del skräp under vintern, så det kommer nog bli ett antal vändor tyvärr. Det enda positiva är att det blir ju såååå fint när skräpet väl är bortkört.

På tal om fint, så har det hänt lite mer sedan sist. Några "före" och "efter" bilder talar sitt tydliga språk. De här två bilderna är tagna från samma plats och ur samma vinkel  med ett par års mellanrum. Svårt att tro det, eller hur?




 Detsamma gäller för dessa bilder, men med bara några veckors mellanrum.



Som jag nämnt tidigare, så är jag löjligt nöjd med min  stenlagda uteplats. Den blev, om möjligt, ännu bättre än förväntat!


Idag/imorgon tror jag att jag ska ge mig  på rabatterna och flytta alla blandade buskar och allt jag inte känner igen, till baksidan av huset och endast behålla sådant som jag känner igen. Kan blir lite tomt. Vi får väl se hur jag lyckas med det. Risken är väl att jag dödar en massa växter,  men skam den som ger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar