onsdag 23 maj 2018

Hemlängtan

Jag älskar verkligen mitt jobb, men någon gång ibland vill jag hellre vara hemma. Det brukar kunna bero på att vädret är skit och att det snöar som f__n och jag inte vet hur jag ska ta mig hem efter arbetsdagens slut. Det kan bero på en sällsynt vacker dag som jag helst vill spendera njutandes i solen på udden. Det kan beror, men gör sällan det, på att jag är trött eller krasslig.

Inget av detta stämmer just idag, men min hemlängtan är nästan gränslös, och i ärlighetens namn så handlar det nog mest om ren och skär nyfikenhet.

Today is the day, och denna dag har jag väntat på sedan FÖRRA våren. Idag rullar grävmaskinerna in på tomten för att försöka få lite ordning på hela alltet. Nu ska det äntligen börja se ut som ett fast boende isf en sommarstuga.

Jag flyttade på en av mina övervakningskameror så att jag kunde sitta på jobbet och ha liite koll på arbetets gång. Kamerans placering var väl inte särskilt genomtänkt, utan när jag redan hade startat bilen imorse,  sprang jag bara tillbaka in i huset igen och ställde den i ett fönster och såg till att den pekade åt ungefärligt åt rätt håll.




Det ska grävas upp stubbar till förbannelse, det ska slätas ut ojämnheter, gropar ska fyllas i och ovanpå allt detta ska det på en massa matjord... OCH som grädde på moset ska jag sedan rulla ut gräsmatta på hela framsidan! Guuud så spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar