tisdag 6 februari 2018

Hundarnas vardag

Somliga säger att hundarna ska vila i hundgården och aktiveras av matte/husse. Somliga tycker inte att hundarna ska ha leksaker i hundgården, utan ska spara på krafterna så att de är pigga när matte/husse kommer hem. Somliga är absolut inte jag! Jag blir mer än nöjd om de inte kräver för mycket aktivitet efter en lång dag på jobbet. Jag tycker att det är helt OK om de bara vill ligga raklånga i soffan på kvällen.

Jag hänger upp leksaker i taket och på väggarna av hundhuset så att pälsklingarna har något att sysselsätta sig med, förutom varandra. Jag kikar på bilderna från övervakningskameran massor av gånger under arbetsdagen och blir både glad och varm i kroppen när jag ser hur de busar (mest Mini givetvis).
Nyfiken i en  strut

Den gröna bollen SKA ner

Icci tar över och försöker lösa problemet

Problemet kvarstår

Gröna bollen bortglömd, operation "döda hinken" inledd

Byter offer till rep på väggen, efter att mattorna fått sig en omgång

Nä, gröna bollen är inte hel bortglömd

Upptäckt ett annat rep på väggen
Åter till första repet
 Och så här ser det ut i oändlighet varje dag och det värmer mitt hjärta och stillar mitt dåliga samvete över att lämna pälsklingarna i hundgården medan jag jobbar.

Då och då ligger båda faktiskt stilla och värmer varandra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar