tisdag 13 februari 2018

Danaisan



Idag fyller världens bästa Danai 23 år, och jag är megastolt över henne. Vilken fantastisk människa hon har utvecklats till. Iof har hon alltid varit något utöver det vanliga, men nu när hon är vuxen har det verkligen utkristalliserat sig hur fin hon är.

Hon är intelligent, klok och välutbildad. Hon är vältalig och informerad. Hon vågar ta "tjuren vid hornen" och ta diskussioner, även om det inte alltid är angenämt. Hon står upp för sina åsikter och kan argumentera för sin sak. Hon tar tag och får saker gjorda, hon förhalar aldrig. Hon är energisk och driftig och utnyttjar sin tid på ett effektivt sätt. Hon är ödmjuk och lyhörd, och kan "lyssna mellan raderna". Hon är hjälpsam och tillmötesgående, ställer upp för alla i sin närhet i vått och torrt.

Det som kanske har minst betydelse men inte är mindre sant för det, är att hon är så otroligt vacker. Ja, jag tycker att Danai faktiskt är en tjej med extra-allt utseendemässigt, och det ligger henne knappast i fatet.




Till syvende och sist så är jag oerhört stolt att Danai är min dotter. Har alltid varit det, kommer alltid att vara det!

Danai, jag älskar dig! <3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar