onsdag 1 augusti 2018

Slutet är nära

När jag påbörjade semestern så kändes det som om jag hade all tid i världen på mig, men nu lider ledigheten mot sitt slut. Till skillnad mot många andra, så ska det bli roligt att återgå till jobbet,  även om jag kanske gärna hade varit kvar hemma liiite till. Statistiken visar att det är väldigt många som byter jobb eller säger upp sig/bestämmer sig för att säga upp sig under semestern, och det kan jag förstå. Det ska verkligen inte vara ångestladdat att gå tillbaka till arbetsplatsen tycker jag, och tack o lov så känner jag inte så.

Den sista dagen spenderar jag med lite småpyssel som behöver göras, men pga det ihållande fantastiska sommarvädret, så är det inte mycket av alla "inomhusmåsten" som blir utförda. Dammråttorna har ju liksom inte blivit mindre, så att säga. Däremot så hoppas jag att de inte växer i riktigt samma takt efter att ha kardat vovvarna rejält (framförallt Mini) de senaste dagarna.


Det blev visst lite hår över....
Idag ska den förfärliga trimmern få sig en liten service och göra slarvsylta av allt ogräs på baksidan av huset, lite mer ogräs ska tas bort från infarten, hundarna ska få sig en rejäl långpromenad och kanske KANSKE att jag tar mig ett litet dopp om jag blir tillräckligt svettig. Jag får jobba mot det. Dessemellan tänker jag ligga utfläkt i solstolen med en riktigt bra ljudbok i öronen.

Tänk att ogräset växer så fort!

Inga badkrukor så långt ögat når.
Jag har även påbörjat det stora projektet "rusta Catrine". Under hela ledigheten så har jag undvikit alla former av skönhetsvård eftersom det ändå inte är någon som ser mig förutom mina pälsklingar (och de älskar ju mig oavsett håriga ben och dålig pedikyr) men nu är det slut med det! Ikväll ska det trimmas, pedikyreras och snyggas till inför morgondagens jobb, så det så!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar